Vodafone Türkiye’nin 2009 yılında çiftçilere odaklı ilk sosyal iş modeli olarak geliştirdiği Vodafone Çiftçi Kulübü programı dünyaya örnek oldu.
Türkiye’de 1,2 milyon çiftçiye ulaşan program, Hindistan, Gana, Kenya ve Tanzanya’da da kullanıma sunuldu. Böylece Vodafone Türkiye’nin global pazara kazandırdığı ilk sosyal iş modeli olan Vodafone Çiftçi Kulübü, Yeni Zelanda’da geliştirilecek çiftçi programına da ilham verecek. Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, Türk tarımında dijitalleşmeyi sağlama hedefiyle geliştirdikleri Vodafone Çiftçi Kulübü’nün dünyaya örnek gösterilmesinden ve 5 Vodafone ülkesinde daha kullanılacak olmasından mutluluk duyduklarını söyledi.
İlk sosyal iş modeli oldu
Üyelerine iş süreçlerini daha etkin şekilde yöneterek verimliliklerini artırıp, tasarruf avantajı sağlayan Vodafone Çiftçi Kulübü, Vodafone Türkiye’nin global pazara kazandırdığı ilk sosyal iş modeli oldu. Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında verilecek hizmetler her ülkede farklılık gösteriyor. Bununla beraber, tüm ülkelerde, bilgi hizmetleri, çiftçilerin ürünlerini satabilecekleri sanal pazarlar ve mobil finansal servislerden oluşan zengin bir ürün ve hizmet yelpazesi sunulmaya başlandı. Türkiye’de ve dünyada bireylerden kurumlara herkes için dijital dönüşümü hedeflediklerini belirten Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, şunları söyledi:
“Vodafone Türkiye olarak, ekonomimiz için stratejik önem taşıyan tarım sektöründe dijitalleşmeye önem veriyoruz. Bu doğrultuda, çiftçilerimizin iş süreçlerini dönüştürerek dijital geleceğe hazırlanmalarına yardımcı olmak amacıyla Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanımız Mehdi Eker’in himayesinde geliştirdiğimiz Vodafone Çiftçi Kulübü programımızla, ayrıcalıklı tarife ve kampanyalardan, kırsal alanda su kullanımı ve tarımsal verimlilik hakkında bilinçlendirme çalışmalarına kadar uzanan geniş bir çözüm ve hizmet yelpazesi sunuyoruz. Çiftçiler, değişen hava koşullarını gerçek zamanlı öğrenip hasadını koruyabiliyor ve aracılara gerek kalmadan hasadını internet üzerinden Türkiye’nin dört bir yanındaki alıcılarla buluşturabiliyor. Vodafone Türkiye bünyesinde geliştirdiğimiz ve ‘tarımda Türk reçetesi’ olarak adlandırdığımız bu başarılı programın dünyaya örnek gösterilmesinden ve 5 Vodafone ülkesinde daha kullanılacak olmasından mutluluk duyuyoruz. Programımızın, Türkiye’de olduğu gibi, bu ülkelerde de çiftçilerin dijital dönüşümüne önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz. Dünyanın en ileri genişbant teknolojileriyle Türkiye’de ve dünyada herkese daha iyi bir gelecek için ilham vermeyi sürdüreceğiz.”
500 milyon çiftçi dünyanın 3'te 1'ini besliyor
Dünya nüfusunun üçte birinin, gıda ihtiyacı küçük toprak sahibi 500 milyon çiftçinin yetiştirdiği ürünlere dayanıyor. Mobil teknolojiler, tarımsal üretimin ve verimliliğin iyileştirilmesinde, özellikle küçük toprak sahibi çiftçilerin gelirlerinin artırılarak yaşam standartlarının yükseltilmesinde gittikçe daha fazla rol oynuyor. Vodafone’un Türkiye’de kazandığı başarı da çiftçilerin dijital dönüşümünün sağlanması bakımından tüm dünya için önemli bir örnek oluşturuyor. Diğer yandan, global nüfusun artmasına bağlı olarak, çiftçilerin de doğal ortamlara zarar vermeden ve kaynakları sürdürülemez biçimde tüketmeden, daha fazla miktarda üretim yapması gerekiyor. Vodafone Çiftçi Kulübü gibi akıllı teknolojilere dayalı ve geleceğe dönük programlar sayesinde, çiftçiler tüm dünyayı ilgilendiren gıda üretimi ve güvenliği gibi sorunlara yönelik sürdürülebilir çözümler geliştirebiliyor.
Ermenek Vodafone Tarım Akademisi
Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında son olarak, Ermenek'te yaşanan maden kazasından sonra bölgede alternatif istihdam ve gelir yaratmaya imkan sağlamak amacıyla "Ermenek Vodafone Tarım Akademisi" projesi hayata geçirildi. Ermenek Vodafone Tarım Akademisi ile fidan, seracılık ve bölgede çokça bulunan tıbbi ve aromatik bitkiler konularında toplam 120 saatlik eğitimi tamamlayan çiftçiler, mobil iletişim teknolojileri desteğini de alarak, ürünlerini pazarlama fırsatı buluyor.